Det är dags att satsa på välfärden

Vänsterpartiet Laxås lista till kommunvalet är färdig. På plats 1-5 på listan finns Clara Ericson, Klas-Göran Vilgren, David Tverling, Gundega Hallinder och Jerry Karjalainen. Resten av listan presenteras längst ner i inlägget.

David Tverling, Clara Ericson, Gundega Hallinder, Jerry Karjalainen och Klas-Göran Vilgren

– Vi är nöjda med vår lista, säger Jerry Karjalainen, ordförande för Vänsterpartiet Laxå. Vi är ett bra lag som blandar lång politisk erfarenhet med nya idéer. Målet är att dubbla antalet mandat för Vänsterpartiet Laxå.

För Vänsterpartiet Laxå är välfärden en av de viktigaste frågorna.

– Laxå kommuns ekonomi är god. Det har framförallt två orsaker – det arbete som påbörjades redan 2011 och vände kommunens ekonomi och att nuvarande regering, efter påtryckningar från Vänsterpartiet i budgetförhandlingar, gett välfärdspengar till kommunerna, säger Klas-Göran Vilgren. Men trots det ekonomiska läget har det inte gjorts ordentliga satsningar på skola, vård och omsorg.

Vänsterpartiet Laxå tycker att det är dags att satsa på välfärden på riktigt.

– Skolan, vården och omsorgen ska inte bara fungera, den ska vara riktigt bra. En riktigt bra skola, vård och omsorg skapas av riktigt bra personal och riktigt bra personal finns hos de arbetsgivare som förtjänar det, säger Clara Ericson. Laxå kommun måste bli en bra och attraktiv arbetsgivare. Som politiker måste vi lyssna på personalen och ta reda på vilka resurser och kompetenser som saknas för att skola, vård och omsorg ska bli riktigt bra. Då kan vi tillsammans skapa riktig bra välfärd för alla i Laxå kommun.

Hela Vänsterpartiet Laxås lista till kommunvalet:

1. Clara Ericson
  2. Klas-Göran Vilgren